Druk op het nummer om direct te bellen. 0113 - 50 28 55
(bereikbaar tussen 8.30-12.00 uur)

De praktijk

Over ons

Tandartspraktijk Krabbendijke Rilland is een tandartspraktijk waar algemene tandheelkunde en mondhygiëne worden aangeboden. De praktijk is gestart in 1981 door Willem Jan Duininck en door de jaren heen zijn er verschillende tandartsen werkzaam geweest. Per 1 januari 2016 is de praktijk overgenomen door Marijn van den Dorpel, voorlopig blijft tandarts Duininck als medewerker aan de praktijk verbonden. Per 1 juli 2017 is een tweede locatie geopend in Rilland.

De praktijk is een echte streekpraktijk, veel patiënten komen uit Krabbendijke en Rilland maar ook de uit omliggende dorpen als Waarde en Oostdijk. We doen als team ons uiterste best om uw wensen en verwachtingen te vertalen in een goede behandeling.
 

Missie en visie

Tandheelkunde en goede mondzorg zijn een groot goed. Voor ons staat het bieden van goede mondzorg en een persoonlijke benadering van de patiënt voorop. Daarbij wordt gelet op de wensen en verwachtingen van de patiënt. Samen streven naar een gezonde mond in een gezond lichaam. Pijnvrij kunnen eten en een mooie lach zorgen voor zelfvertrouwen en welbevinden van de patiënt.

Regelmatige controle van het gebit is belangrijk om problemen tijdig op te kunnen sporen en te behandelen als deze nog klein zijn. Deze controletermijn is per persoon erg verschillend. Sommige mensen willen we iedere drie maanden zien, bij andere volstaan een controle één keer per jaar. Zorg op maat, zoveel mogelijk in overleg met de patiënt.

Naast het voorkomen van gaatjes bij kinderen is een speerpunt het creëren van meer bewustwording van het belang van een goede tandheelkundige gezondheid. Veel patiënten zijn zich nauwelijks bewust van de enorm schadelijk effecten die een slechte mondhygiëne en het innemen van veel suikers op de algemene gezondheid hebben.

Door duidelijke communicatie en een toegankelijke benadering van de patiënt proberen we een goede verstandhouding en een open sfeer te creëren. Hierin kunnen wensen en klachten op een goede manier naar voren komen en streven we naar wederzijds begrip. Dit komt het resultaat op van de behandeling ten goede.

Tandarts: Marijn van den Dorpel

Radboud Universiteit Nijmegen 2010